Monday, August 22, 2011

Pregnancy Update 懷孕近況

Last week I still felt like I was walking like a normal person.  This week I feel HUGE.  All of a sudden sitting isn't comfortable, lying isn't comfortable, and turning from one side to the other actually kinda hurts.  Just look at this picture!  I thought I was pretty small, and then today I took this photo of myself.  My eyes were definitely lying to me.

不過是上星期,我還感覺自己可以像正常人一樣走路。但是這星期,忽然感到自己變的好巨大。忽然之間坐也不舒服,站也不舒服,翻身時還會有點痛。請看相片。我自己還以為自己蠻嬌小的,今天照了這張相片才知道,我的眼睛對我說了謊。

 33 weeks
34 weeks

I have Braxton Hicks ALL the time.  Not only does my stomach tighten during the false contraction, I can feel my uterus pushing on my lungs, making it hard for me to breathe.

在我整個懷孕的過程中我不斷的經驗”假性陣痛”。在假性收縮的時候,它讓我的肚子變的好緊,我可以清楚的感覺到我的子宮推擠著我的肺,讓我呼吸困難。

Drinking water and sitting down helps to reduce my Braxton Hicks a lot.  When I'm up moving around too much, I get tons of Braxton Hicks contractions.

喝水和坐著不動可以幫助我減緩這種現象。但是如果我起來活動太多,這種”假性陣痛”就會一直發生。

My new doctor here told me the baby has already flipped around and her head is down, but she thinks I will probably go into week 39, maybe 40, since I did with both previous pregnancies.

我的新醫生告訴我,我的baby已經翻轉成為頭朝下的姿勢了。不過她判斷由於我的前兩胎都到快40週才生出來,所以這次應該也會撐到39,甚至40週。

My weight is 153 lbs.  Total weight gain so far is 27 pounds!

我目前的體重是69.5公斤,總共重了12公斤。

No comments:

Post a Comment