Tuesday, May 17, 2011

First Post! 第一篇!

 I have been wondering how to start off a new blog. Life has been crazy with the boys and I keep waiting for the perfect time to start writing. But with motherhood, there really isn't a perfect time to do anything.

一直在思考要怎樣開始寫我新的部落格。
我的生活因為兩個活蹦亂跳的兒子,經常處於一片混亂之中。
而我也一直在等一個最佳時機來開始我的部落格。
但是,我是一個媽媽。
當媽媽這個角色讓我永遠也找不到那個所謂的最佳時機


Motherhood is a lot like this situation Eli is in.  He was eating bananas at breakfast and one piece somehow ended up on his head.  He had no idea and was looking around for it.  He saw Malakai and I laughing at how cute he looked with the banana on in his head, and started laughing uncontrollably too, not really knowing why. 

我真的覺得"當媽媽"這件事跟我家一歲小凱弟目前的狀況很像。
有一天早上他在吃香蕉。吃著吃著一塊香蕉跑到了他的頭頂上。
當下的凱弟完全搞不清楚狀況,茫茫然地四處張望找尋。
當他看見我和他哥哥凱凱,因為覺得他頭上頂著那塊香蕉模樣可愛而捧腹大笑時,他也開始笑個不停。
當然,他完全不清楚我們笑的原因。



With motherhood, I don't ever really know what I'm doing.  I don't ever really know if what I'm doing is right.  I don't really have an idea if what I'm doing is the best.  But I just have to find the humor in every day life with the kids.  I just do my best, try to teach them correct principles, make sure they know I love them, have fun with them and laugh the rest of it off.

當媽媽的我也一樣。
從來沒有真正知道自己在做甚麼,
從來不知自己做的是不是正確,
也從來不知怎麼做是最好的。
但是,我期待自己在和孩子們相處的每一天裡盡量找尋幽默,
盡我最大的努力的去教導他們正確的人生原則,
確保他們知道我愛他們,
並跟他們開心的玩在一起。


其它的,一笑置之。

1 comment:

  1. Amanda,

    So happy that your blog opened. I just want to tell you that your sharing really gives me encouragement to be a mom. Thank you for writing this blog. And Congratulations for your little baby girl. Look forward to seeing her.
    love,
    Linda from Minnesota : )

    ReplyDelete