Wednesday, May 25, 2011

I Am Your Mommy 我是你的媽咪

Have you ever heard of "pregnant brain"?  They have actually proven that a woman loses brain capacity each time she gets pregnant.  It happens because all our body's resources go to feeding and growing the baby, and the rest of our body suffers the consequences.  Most common things that women forget are where they put their keys, what time they have to meet someone, or whether or not they've turned off the stove upon leaving the house.

不知你可曾聽過一個名詞叫"孕婦腦"?專家說每懷一次孕,腦的活動力就會減少一些。這是因為當我們懷孕時我們全身可運用的資源都被送去餵養嬰兒,而身體其他的部分就要接受這個後果。
女人最常忘的就是鑰匙放在哪裡,跟朋友約會的時間,或到底有沒有關掉爐台上的火。



I am on my third round of pregnancy, and they say each time it gets worse...and never gets better.  What am I going to forget next?  My children's names?  Whether or not I showered?   Did I put on a bra today?
They say we have to stimulate brain activity.  Reading, puzzles, and brushing your teeth with the opposite hand are supposed to help get the brain going. 
I personally think there's not much hope for me.  I didn't have too much brain activity in the first place.  :)

這是我第三次懷孕。
專家說這種健忘的狀況一次會比一次糟而且無法修復。接下來我還會忘記甚麼呢?我孩子的名字?我洗過澡了沒?還是今天我穿胸罩了嗎?
專家說我們必須常常用閱讀,玩拼圖,用左手刷牙等來刺激我們的腦子。
對我來說都幫助不大,
因為我本來就不大從事腦部活動。:)

The reason I'm talking about this is because I completely forgot to explain why my blog name is "I Am Your Mommy."  I have had this blog up for a week or so and it really brings me so much joy.  I love to write, and if we ever meet in person you'll find out how much I like to talk.  But I failed to explain where I got the title for my blog from. 

好了。為什麼我要提這件事呢?因為我完全忘記要解釋為什麼我這個部落格要取名為我是你的媽咪
開始這個部落格已經一星期左右了。它帶給我好多的快樂。我很喜歡寫東西,如果你見到我本人,你會知道我是一個多麼愛說話的人。
但是我竟然忘了要說明一下為麼我選擇這樣的名稱。

I will always remember the day Malakai was born.  We went to the hospital late in the evening of October 14th, 2007.  The 14th was my due date and I still hadn't experienced any contractions.  I forced Jordan to go on a walk with me but it was too cold so we made it down our street, and then turned around.  I ate some salad while Jordan and I sat on the couch, watching tv.  All of a sudden, I felt I needed to cough.  If you've been pregnant, you'll understand that by the end of your pregnancy, it's hard not to "have an accident" when you cough or laugh. It's all natural, don't judge!  I sat up immediately and felt I needed to use the bathroom.  I ran to the bathroom and as I went #1, I felt more liquid coming.  I wondered why there was so much liquid.  Then I felt a warm feeling in my hips and my back.

我永遠記得凱凱出生那天….
我們是在20071014日晚上進的醫院。
1014日是我的預產期但是我完全沒有陣痛,所以我強迫喬登陪我去散步。但是那天非常冷,我們只走到街角就轉了回來。然後我吃了一些沙拉就和喬登賴在客廳的沙發上看電視。
忽然,我感覺到我需要咳嗽。如果你懷過孕,你一定有在懷孕末期咳嗽或大笑時因控制不住而漏尿的經驗。
這是不可避免的自然現象,請勿論斷!
我坐起來後立即感到我需要去廁所。
我衝到了廁所,感覺到有更多的液體流出來,
同時有一股暖意衝到我的臀部和我的背上。



I told Jordan that my water broke.  He ran upstairs to grab the hospital bag.  I wasn't even in pain or having contractions but Jordan was running around in excitement.

我告訴喬登我恐怕是破水了。他立刻跑上樓去抓我們早已準備好的住院包
雖然我毫無痛感也還沒開始收縮,喬登卻已開始按耐不住,興奮地跑來跑去。

The morning of the 15th, our beautiful Malakai was born.

1015日上午,我們漂亮的寶寶凱凱誕生。

They swaddled him in a tiny blanket, and brought him to me.  Tears streamed down my face as I held his warm body for the first time.  I looked into his perfectly round face and said, "hi, Malakai.  I am your mommy."  I felt his breath and felt his little chest moving up and down.  I felt more love for him than I ever thought imaginable.  He was mine.

護士把包裹在毯子裡的小凱凱交給我,感受到他暖暖身體的那一刻...
我的淚水止不住的流下。
我看著他圓圓的小臉,對他說!凱凱,我是你的媽咪
我可以清楚的感覺到他的呼吸和他胸部的上下起伏,
從來沒有想過我可以這樣強烈地愛他。
他是我的。



“Hi, Malakai.  I am your mommy.”  It was a very simple sentence.  But I could feel the gravity of it.

!凱凱,我是你的媽咪一句簡單的話,卻讓我感到背後的重責大任。

It doesn't just mean I gave birth to you.  It doesn't just mean that I will feed you and clothe you.
Being a mother is so much more than that.  Taking on the commitment of becoming someone's mother means something so much deeper to me. 
Imeans I will sacrifice what I have for you.  I will take care of my body when I'm pregnant with you, and I will feed you all that's best.  I will teach you, love you, nourish you, encourage you, support you, and do everything in my power to raise you as best as I can.  I will make mistakes, but I will give you my best.  I want you to be happy, strong, and wise.  I want you to be loving and humble, but smart and hard-working.  I want to help you discover who you are and make sure you are happy. 


做你的媽咪不單只表示我生下了你,也不表示我只需要餵飽你和給你衣服穿。我知道一個媽媽需要做的比這個多太多了。我也知道接受承諾成為母親這件事的意義比這些深多了。
它表示我會為你犧牲我自己,在懷孕時為你照顧好自己的健康,出生後餵給你最營養的食物。
它表示我會教導你,愛你,滋養你,鼓勵你,支持你,竭盡所能地養育你。
我希望你能成為一個快樂,強壯且充滿智慧的人。
我希望你能成為仁愛,謙虛,但是聰明且工作努力的人。
我要幫助你探索自己,並確定你是幸福的。

The role "mother" is the most worthwhile, rewarding and happy career in the whole world. 
I love this statement ------“I am your mommy !”

做媽媽是全世界最值得也最快樂的工作。
我愛這句話-------
我是你的媽咪


No comments:

Post a Comment