Wednesday, May 18, 2011

Showers 洗澡

In college, it took me 30 minutes to get ready, which included washing my hair, drying it, and putting on makeup.  I wanted to look cute, but I never wasted any time.  I was also under 100 pounds then so there wasn't much body to wash.  Haha!

讀大學的時候,要出門前我通常花30分鐘作準備。這30分鐘裡還包括洗頭,吹乾和化妝。雖然我希望自己能看起來可可愛愛的,但是我從來不浪費時間。也許是因為那時我連45公斤都不到,沒有那麼多東西可以洗吧! (哈哈。)
After I met my husband, the time cut down to 20 minutes.  I still wanted to look cute for him, but I was always so anxious to see him.  I didn't have the patience to blow-dry my hair completely before I wanted to run out the door to spend time with him. 

遇見我先生後,雖然我還是希望自己能為他打扮的可可愛愛的,但是因為太想早點見面,我把我那準備出門用的30分鐘減成了20分鐘在跑出去見他之前,不再有耐心去完全吹乾頭髮….


Right after we got married, it took me about 15 minutes to get ready.  We were so excited about being a newlywed couple, and he always told me"you look pretty" even if I was wearing sweatpants.  So, sweatpants and no make-up was fine with me!  I was also 21 years old, so my face didn't need makeup then.  Wish I could say the same now...:)

新婚的時候,我那為出門做準備的時間再減少,只有15分鐘。因為第一,我們為我們的新生活感到太興奮,第二,我的先生,就算是我穿著一條運動褲,他動不動還是會告訴我妳好漂亮。於是我開始滿足於穿運動褲配上一個不化妝的素顏。也許因為那時我才21歲,我的臉不需要太多的修飾吧! (多希望現在還能如此….)


After Malakai was born, I spent about 10 minutes in the bathroom to get ready.  I always felt I needed to hurry because my newborn wasn't in my line of vision, and I thought something would happen if I wasn't right next to him all the time.  I also cut my hair short so it would dry without any effort. 

凱凱出生後,我花在洗手間的時間變成了10分鐘。我總是盡快的在趕,因為擔心我那剛出生的孩子不在我的視線範圍內會出事。
同時,我剪短了頭髮,可以不必多花時間去處理。

Now I have two young kids and I'm pregnant with #3.  I spend about 60 minutes in the bathroom these days.  Not only is it time for me to be alone and to be actually able to hear my own thoughts, I have come to realize that the more people I have to take care of, the more I need to take care of myself first.  I need to have hobbies, I need to spend time out alone with my friends, I need to keep learning and filling my life with interesting information, I need to go on date nights with my husband so we can make sure our marriage is strong, and I need to take care of my appearance and feel good about myself on the inside and on the outside.  I need to find my own interests and passion, and even indulge in my favorite foods or go shopping sometimes. 

Being a good mother doesn't mean you sacrifice who you are to take care of your beautiful babies.  Loving yourself and improving yourself makes you a better mother.  It has taken me almost three children to learn that lesson, but I have finally learned it!


現在,我有兩個年幼的孩子,肚子裡懷著老三。
這些日子以來,我花在洗手間的時間大約是60分鐘。
這段洗澡的時間不僅是我獨處的時間,更是我可以聽自己聲音的時間。
我發現在我需要花更多時間來照顧更多人的同時,我需要把自己照顧好。

我需要有自己的嗜好,我需要有時間跟我的朋友相處,我需要繼續學習有趣的事物,持續餵養我的生命。我需要跟我先生單獨約會,以經營我們的婚姻關係,讓它確保強壯。我需要照顧我自己的需要,不管是內在或外在。我需要尋找自己有興趣和有熱情的事物,甚至包括吃我最愛的食物和出門逛街。

做一個好媽媽並不代表要完全犧牲自己去照顧可愛的孩子。
愛自己,讓自己不斷進步能讓我們成為更好的媽媽。
這個功課,在我經歷將近三個孩子的過程中學習

好不容易,學到了。

No comments:

Post a Comment