Thursday, July 21, 2011

Romantic Comedy 愛情喜劇片

 Last night my friend and I went to have dinner and watch a movie.  I really needed some time to relax from the everyday craziness of being mom!  She also has two young kids so we usually call each other when we need a break.

昨天晚上和朋友去吃晚餐,看了一場電影。我真的需要從每天當媽媽的瘋狂生活中找時間"休息"一下。我的朋友也有兩個小小孩,所以當我們需要”休息”時,我們會打電話給對方。

After our yummy dinner we went to watch a romantic comedy.  I love watching romantic comedies!  After the movie was done I was thinking about how many people don't like romantic comedies because of how unrealistic they are.  I know parents disprove their daughters watching movies like that, because then they have a false idea of what "love" is supposed to be, and expect their lives to be like fairy tales.
 
吃完了一頓美味的晚餐後,我們去看了一場愛情喜劇片。我喜歡愛情喜劇片!
看完電影後我在想,很多人都不喜歡愛情喜劇片,因為它太不實際。我知道很多父母不喜歡他們的女兒看這類的電影,因為怕他們對愛情有錯誤的認知而去期待自己也有一個童話般的愛情故事。


Of course, romance and love in real life isn't perfectly planned out like in movies, and I would never want my daughter to think that romance is just a few bumps in the road, and then a magical fairy tale ending, but what is wrong with wanting the ideal person to marry?

我當然知道現實生活中浪漫和愛情不可能像電影裡演的那樣完美,而我也絕對不希望自己的女兒相信浪漫的愛情會神奇的出現一個"公主王子永遠幸福的生活在一起”的大結局。不過,有一個想找一個理想的人結婚的願望有甚麼錯呢?

Okay, don't get me wrong.  I'm not saying we should all be waiting around for the perfect Prince Charming to come along before we actually decide to date, or get married.  I'll tell you what I AM saying though..
但是,請不要曲解我的意思。我的意思不是我們都不要約會,不要結婚,除非等到白馬王子出現…讓我來分享我的想法。
 
I find that too many girls settle for men that have less-than-good qualities and use the excuse that "nobody is perfect".  These less-than-good qualities range from somebody who is not completely trust-worthy, to somebody who doesn't look you in the eyes when he talks to you.  What about somebody who tells you he loves you but you are not a priority in his life?  What about somebody who tells you he will be there for you, but only when it's convenient for him?  What about somebody who only seems to pay attention to you when you're alone, but ignores you when there are other people around?  
 
我發現很多女孩子用”世界上沒有完美的男人”來當藉口,將就於”品質不是那麼好”的男生。
舉幾個這所謂的”品質不是那麼好”的例子…
比如說這個男生不是完全的忠實可靠,跟你講話時眼神閃爍,不看著妳的眼睛。
又比如說這個男生跟你說好愛妳,但是他考慮事情或安排事情時卻常常把別的放在妳前面。
再比如說這個人跟妳說,不管甚麼情況只要妳需要,他一定會在妳身邊。
但是….都只有在他方便的時候
有些人跟妳當獨相處時會重視妳,但是當有其他人在場時就忽視妳…


There is no "perfect man" out there, but I feel there are certain things that we can't just "look past" because we are settling, or because we are afraid there is going to be nobody else.  Every girl and every woman deserves
at least a man they can trust, a man that is reliable, a man that will make us a priority, and a selfless man who is willing to put our needs before his own.

這個世界上沒有"完美的男人",但我覺得有幾個觀察指標我們不能忽視。不能為了想抓住一個人或怕自己會碰不到其他的人而將就。每個女生都應當找到一個具有某些重要基本特質的男生,一個可靠,我們能信任,不自私,能永遠把我們的需要放在前面考量的男生。

Jordan and I have known each other since 2005, and of those six years, we have been married for five.  It's not a perfect marriage without disagreements, but one thing I knew for sure when I said "yes" when he proposed, is that he is somebody I can trust, and he loves me, and is willing to put me first in his life.  There were many unknowns when we got married (will we have enough money?  what will we do for school and our jobs?) because we were young, but he had the qualities that I knew that he would always stand by my side as we faced any trial or challenge that life would bring.  Sure enough, he was also my best friend and to this day still makes me laugh and makes me happy.  
 
喬登和我在2005年認識,在這六年裡,有五年我們是結婚的狀態。不用說也知道我們的婚姻也不是完美的。但是有一件事我非常確定,那就是當我說"我願意"時,我知道他是值得我信賴的,我知道他愛我,也知道他願意把我放在他生命中最重要的位子上。
我們很年輕就結了婚,當時我們對未來有很多的不確定(我們的錢夠嗎?我們該繼續讀書還是開始工作?)但是,我先生的特質讓我確信他會跟我永遠在一起,一起去面對人生中的挑戰。不用質疑,他也是我最好的朋友,到今天他仍然帶給我許多歡笑和快樂。

So no, I'm not telling you to look for perfection.  Because it doesn't exist.  But just remember there are some things you don't sacrifice.  Especially your own happiness.  Find a good man with a good heart.
  

所以。我不是在告訴妳要找一個完美的人。因為這種人根本不存在。但是不要忘記,有些事是不能犧牲的。特別是妳的快樂。
找一個好男人,一個良善的男人,拍一部屬於自己的愛情喜劇片。

No comments:

Post a Comment